Dijous d’imprescindibles: Macià contra Companys

Macia contra CompanysDijous 14 de gener, reposarem Macià contra Companys de Manuel Huerga. Protagonitzada per Eduard Fernández, Fermí Reixach i Pere Ponce, la pel·lícula ens trasllada a la Barcelona de 1931, els tres dies de la vigència de la República Catalana.

Macià contra Companys és una ficció televisiva, camuflada sota l’aparença d’un documental, presumptament gravat en 1932, però amb els mètodes, l’estil i els mitjans propis del 2010. Gràcies a aquesta llicència temporal, els protagonistes d’un dels episodis cabdals de la Catalunya del segle XX comenten els fets, en primera persona, mentre una càmera tafanera ens ajuda a reviure el que va passar a Barcelona entre el 14 i el 17 d’abril de 1931. Tot això, amb l’objectiu de mostrar la grandesa i la precarietat d’un gest, mitjà improvisat, per part de Companys, corregit en clau sobiranista per Macià, i que va derivar en una discussió a crits. Va ser un fiasco, amb moments certament hilarants… però aquella audàcia va fer caure un rei i va fer possible l’autogovern català per primera vegada des de 1714.

Compra aquí la teva entrada anticipada